Site logo
28 octombrie 2021

Oradea Transport Local are începând de azi un nou director general, care a câștigat concursul, la care a obţinut peste 96 de puncte din 100 posibile, şi la care predecesorul său Viorel Pop nu s-a înscris. Noul director general Adrian Revnic a prezentat pentru Club Feroviar prioritățile mandatului său, printre care și introducerea de tramvaie autonome la Oradea.

Societatea de transport din Oradea are în prezent un număr de 500 de angajați. Parcul său activ de mijloace de transport este unul dintre cele mai noi și mai moderne din țară.

Din cele 60 de tramvaie aflate în circulație în momentul de față, 20 sunt noi, produse de Astra Vagoane Călători, alte 10 sunt produse de Siemens în urmă cu 12 ani de zile, iar restul de 30  – Tatra modernizate în anul 2000. În ceea ce privește cele 110 autobuze, 22 dintre ele sunt noi, marca Mercedes (șase Euro 6 și 16 hibrid).

Modernizarea depoului de tramvaie și construcția unei noi autobaze

tramvaie autonome la Oradea transportul public din OradeaAceasta este situația pe care o preia azi Adrian Revnic, până acum director tehnic al OTL, din noua sa funcție de director general. El a dezvăluit pentru Club Feroviar ce proiecte vrea să dezvolte în mandatul său la conducerea Oradea Transport Local.

”Voi continua proiectele începute, aflate în derulare, atât din fonduri proprii, cât și din bani europeni, și voi adăuga altele noi”, a spus el. O prioritate a mandatului său este modernizarea depoului de tramvaie existent, în paralel cu construcția unei autobaze noi, moderne, pe un alt amplasament.

Proiecte de tip smart city

De asemenea, va continua procesul de achiziție de tramvaie și autobuze noi, prin intermediul Primăriei Oradea. Un obiectiv pe termen mediu este cumpărarea a 50 de autobuze electrice.

”Voi acorda o atenție deosebită integrării OTL în tot ceea ce înseamnă proiecte de tip smart city și aici mă refer la linii verzi, dedicate, pentru tramvaie și autobuze, dar și tot ce este legat de camere de supraveghere și de prevenire a accidentelor, sisteme moderne de frânare și așa mai departe”, a spus Adrian Revnic, care a menționat în acest sens un proiect derulat cu compania Bosch prin instalarea unor sisteme de prevenire a accidentelor.

Noua linie de tramvai din Oradea
FOTO Ebihoreanul.ro

Cât privește modernizarea și extinderea infrastructurii de tramvai, derulată de Primăria Oradea, noul director general a dat 1 Decembrie ca dată de punere în funcțiune a noii linii de tramvai de pe traseul Calea Aradului-Cantemir, amenajată de-a lungul pârâului Peţa (4 km de cale dublă). Recent, primarul Florin Birta spunea că linia ar putea fi terminată până la sfârşitul acestui an, după cum a relatat Club Feroviar la vremea respectivă.



Tramvaie autonome la Oradea, cât mai curând

Noul director general al OTL are în vedere și un proiect în premieră în România, și anume introducerea de vehicule autonome – tramvaie și autobuze.

”Nu se va putea implementa de mâine, pentru că, evident, necesită niște pregătiri la nivelul materialului rulant și, mai ales, al infrastructurii, cu semnalizare, cu senzori și cu tot ce presupune acest lucru. Ne putem însă gândi la tramvaie autonome într-un viitor cât mai apropiat”, a spus Adrian Revnic. El a ținut să precizeze că introducerea de vehicule autonome nu înseamnă neapărat că ele vor circula nesupravegheate de un angajat al OTL, cel puțin într-o primă fază.

Noua conducere a OTL, în curs de completare a posturilor

Noua conducere a Oradea Transport Local a intrat ”în pâine” joi, 28 octombrie 2021. Directorul economic Romeo Nica a câştigat un mandat de încă patru ani.

Deocamdată însă nu este nicio persoană care să fi câștigat concursul pentru postul de director tehnic al societății, ocupat până acum de Adrian Revnic. Robert Judea, inginer în cadrul Companiei de Apă Oradea, singurul candidat înscris, a renunţat în ultima clipă să îşi mai depună candidatura. În atari condiții, noul director general va ocupa temporar și postul de director tehnic al OTL, până la completarea echipei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share